Copywriting to umiejętność pisania skutecznych tekstów reklamowych. Tekstów, które mają charakter perswazyjny, a jednocześnie zawierają najważniejsze informacje o produkcie. Przykuwają uwagę odbiorcy oraz wpływają na jego decyzje zakupowe za pomocą starannie dobranych argumentów.

Copywriter tworzy tekst, który działa nie tylko na poziomie myśli, lecz również budzi emocje oraz wyzwala pozytywne skojarzenia związane z opisywanym w tekście produktem. Copywriting jest więc sztuką wywierania wpływu na określoną grupę konsumentów za pomocą różnorodnych środków językowych.

Jednak profesjonalny copywriting internetowy wymaga od autora tekstów dodatkowych umiejętności. Copywriter musi bowiem tak skonstruować swój przekaz, aby został on zauważony przez internetowe wyszukiwarki, to zaś oznacza, iż autor powinien respektować w swojej pracy zasady umożliwiające tzw. optymalizację strony. Zabieg ów sprawia, iż strona, na której test jest umieszczony, trafia w rankingach wyszukiwania na wysoką pozycję, a tym samym – jest częściej odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Optymalizacja polega na wpleceniu w tekst fraz i słów kluczowych, które ściśle opisują specyfikę produktu i które muszą stanowić 2-3% tekstu. Ponadto charakterystyczną cechą internetowych przekazów reklamowych jest zwięzłość, boldowanie najważniejszych informacji, specyficzna budowa tytułów oraz nagłówków, stosowanie punktorów oraz wyliczeń, a także wykorzystywanie chwytów językowych typowych dla impresywnej funkcji języka (czyli funkcji, która ma na celu wywoływanie określonych reakcji odbiorcy w postaci zmiany zachowań, postaw lub przekonań).

Skorzystaj z usługi copywritingu firmy Nprofit. Wypełnij formularz zgłoszeniowy, znajdujący się po prawej stronie.