Logotyp jest podstawowym elementem wizualnej identyfikacji firmy, dlatego powinien być atrakcyjny wizualnie, łatwy do zapamiętania oraz spójny ze strategią marketingową danego przedsiębiorstwa.

Wyobraźnia, kreatywność oraz naprawdę duże umiejętności warsztatowe – to cechy, którymi powinien dysponować grafik, zajmujący się profesjonalnym projektowaniem logotypów. Wyobraźnia i kreatywność są bowiem niezbędne, by za pomocą minimalnych środków wyrazić maksimum treści.

Należy podkreślić, iż logotyp jest czymś więcej niż znakiem tekstowo-graficznym, umożliwiającym wyróżnienie marki na tle konkurencji. Dobry logotyp pobudza emocje odbiorcy oraz odzwierciedla najważniejsze idee i wartości, z którymi dana firma chce być kojarzona (np. stabilność, bezpieczeństwo, oryginalność, zaufanie, wysoka jakość itp.).

Podstawowym wyróżnikiem dobrego logotypu jest prostota i elegancja formy, na którą składają się elementy graficzne oraz typograficzne. Aby stworzyć sugestywny i niepowtarzalny znak tekstowo-graficzny, projektant musi wybrać odpowiedni krój pisma oraz zdecydować się na pasującą do danej branży kolorystykę (np. logotyp gospodarstwa agroturystycznego, utrzymany w fioletowo-zielonkawych odcieniach, będzie raczej odstraszał niż zachęcał potencjalnych klientów).

Projektant musi również wziąć pod uwagę, iż w przyszłości logotyp będzie umieszczany na różnego typu nośnikach: ulotkach, etykietach, fakturach, banerach, firmowych pieczątkach lub niewielkich wizytówkach. Jednak niezależnie od formatu i rodzaju nośnika zawsze musi być czytelny i ułatwiać szybką identyfikację marki.

Najważniejszym atutem dobrego logotypu jest więc szeroko pojęta uniwersalność: zarówno w warstwie symbolicznego przekazu, jak i w zakresie środków formalnych.

Kreuj swój wizerunek z firmą Nprofit, skorzystaj z formularza po prawej stronie.