Ulotki należą do najbardziej popularnych druków reklamowych. Sprawdzają się świetnie zwłaszcza podczas intensywnych kampanii promocyjnych, gdyż umożliwiają dotarcie z ofertą do licznego grona klientów.

Ulotka reklamowa spełnia przede wszystkim funkcje informacyjne: ma za zadanie przedstawić ofertę firmy w wyczerpujący i jednocześnie zwięzły sposób. Jest więc typem przekazu reklamowego, w którym tekst jest równie ważny, co znak plastyczny.

Prawidłowo zaprojektowana ulotka reklamowa nie powinna być przeładowana informacjami. Zamieszczenie dużej ilości tekstu na stronie sprawia, iż odbiorca – znudzony zbyt długim wywodem – przerywa lekturę w połowie ulotki lub też gubi się w gąszczu nieistotnych szczegółów.

Układ treści powinien być rzeczowy i logiczny – na ulotce podajemy najważniejsze, wyselekcjonowane informacje i wprowadzamy hierarchię elementów. Zwracamy uwagę na chwytliwe, oryginalne nagłówki oraz stosujemy śródtytuły i wypunktowania. Piszemy prostym, zrozumiałym językiem, unikamy zdań wielokrotnie złożonych, które często skrywają zwykłe pustosłowie oraz dbamy o to, by nie popaść w emfazę (zadanie typu: „Najbardziej atrakcyjne na rynku pustaki kuszą klientów swoimi cenami” stanowi świetny przykład emfazy, która de facto ośmiesza reklamowany produkt).

W ulotce reklamowej elementy graficzne stanowią ważne uzupełnienie słownego przekazu. W odróżnieniu od takich druków reklamowych, jak wizytówki czy biuletyny, w których grafik musi przestrzegać określonych zasad – ulotka nie stawia przed projektantem zbyt wielu ograniczeń. Stosowanie różnych krojów pisma, nietypowych układów typograficznych, operowanie kontrastem czy zaskakującą kolorystyką jest w przypadku ulotek całkowicie dopuszczalne. Warto jednak podkreślić, iż poszczególne elementy ulotki muszą być ze sobą stylistycznie i graficznie spójne.

Jako firma Nprofit łączymy wysoką jakość projektowanych ulotek z ich umiarkowaną ceną, co przekłada się automatycznie na wzrost poziomu zadowolenia Klienta, czyli Twojej osoby. Skontaktuj się z nami- wypełnij formularz, znajdujący się po prawej stronie.