Wizytówka z jednej strony pełni funkcje czysto użytkowe, z drugiej – buduje wizerunek firmy i jest dowodem profesjonalnego podejścia do biznesu. Ułatwia nawiązywanie handlowych kontaktów oraz pozyskiwanie nowych klientów. Jej wręczenie świadczy o szacunku wobec kontrahenta oraz podkreśla gotowość podtrzymania z nim kontaktu. Zaś jej oryginalny i estetyczny wygląd świadczy o profesjonalizmie i wiarygodności przedsiębiorcy, a także wzbudza zaufanie klientów.

Na wygląd wizytówki składa się kilka elementów: przede wszystkim niebanalny projekt graficzny, w dalszej kolejności – jakość druku, wreszcie – rodzaj, grubość i faktura papieru. Tylko wówczas, gdy te trzy czynniki zostaną zharmonizowane, otrzymamy produkt wysokiej jakości.

Wbrew pozorom, największym wyzwaniem dla projektantów graficznych wcale nie są ulotki czy wielostronicowe foldery, a właśnie skromne, niewielkie wizytówki. Wymagają bowiem od grafika świetnego warsztatu typograficznego – musi on na bardzo ograniczonym obszarze umieścić szereg istotnych informacji, dbając jednocześnie o czytelność oraz wizualną atrakcyjność przekazu. Prawidłowo zaprojektowana wizytówka charakteryzuje się właściwą szerokością łamu, eleganckim krojem pisma, odpowiedniej szerokości interlinią, harmonijnym połączeniem tekstu oraz grafiki (na którą z reguły składa się logotyp, zdjęcie albo rysunek produktu lub mapka).

Przy projektowaniu wizytówki należy natomiast unikać takich błędów, jak zbyt mała lub zbyt duża czcionka, pretensjonalny, mało czytelny krój pisma, przeładowanie projektu graficznymi ozdobnikami. Także krzykliwa kolorystyka, niezbyt pasująca do branży, w której działa firma, może spowodować, iż wizytówka będzie przez odbiorców negatywnie odbierana.

Niezbyt dobrym pomysłem jest również wizytówka w nietypowym formacie lub wizytówka wydrukowana na zbyt mocno fakturowanym papierze.

Na wizytówce umieszczamy z reguły pełną nazwę firmy, imię oraz nazwisko właściciela wizytówki (niekiedy również jego tytuł naukowy lub zajmowane przez niego stanowisko), a także wpisujemy dane umożliwiające kontakt, czyli: adres pocztowy, adres e-mailowy, stronę www, telefon stacjonarny oraz komórkowy, numer faksu. Niektórzy klienci proszą również o umieszczeniu na wizytówce takich elementów, jak numer konta firmowego, NIP oraz REGON. Do tego dochodzą elementy graficzne (logotyp firmy, zdjęcie produktu).

Trzeba jednak podkreślić, iż nadmiar informacji, a także podawanie ich w niewłaściwej kolejności może utrudniać odbiorcy znalezienie najważniejszych danych. Oszczędność zastosowanych środków, umiar i przejrzystość – to podstawowe cechy dobrej wizytówki.

Stworzymy dla Ciebie profesjonalne, estetyczne i kreatywne wizytówki. Skorzystaj z formularza znajdującego się po prawej stronie.